Tuesday 29 January 2008

Saya dah kembali (' ',) - My reflection of the travel

Assalamu'alaikum wbt...

Alhamdulillah...selamat kembali ke U. Lama betul saya travel. 20 days of non-stop travelling! I won't call a 20 day of travelling as vacation, because I didn't stop walking and walking and walking! Tak pernah dibuat sepanjang hidup saya! Walaupun banyak cabaran dan dugaan yang datang pada saat-saat akhir perjalanan, semuanya dapat ditangani dengan cekal, Alhamdulillah for the strength and perseverance that He has given us.

The journey really made me realised that I have to be really really and very very thankful that I am a Muslim. It also made me realised that I have a big responsibility to spread the teaching of Islam.

Saya amat bersyukur kerana dikurniakan Allah swt rezeki yang cukup untuk pergi ke negara-negara tersebut. Hurm..banyak ilmu yang saya dapat daripada perjalanan saya. Adopt and adapt to the different surroundings tu macam biasa la, rasanya semua orang pun belajar benda ni apabila berkelana.

Rasanya cukup setakat ni dulu. Saya ketandusan idea, huhu....

No comments: